LIPTON TEA

  • Brand: LIPTON
  • Project: Tea Cocktails
  • Media: 360 Campagne
  • Opdracht: Marktaandeel vergroten  door bartenders meer Lipton te laten verkopen

We love
cocktails

Thee is hip. En Lipton wil daar zoveel mogelijk van profiteren. Door haar marktaandeel te vergroten via de bartenders. Shoq kreeg de opdracht om bartenders te verrassen met nieuwe, originele manieren om van thee te genieten. Samen met het Duitse reclamebureau Dokyo en de thee-sommeliers van Lipton ontwikkelden we hoogwaardige Tea Cocktails.

Original Tea
Cocktails

Elke cocktail werd bovendien aangeboden in drie variaties: een basis cocktail, een versierde cocktail met een extra smaakje en een cocktail aangevuld met wodka of prosecco. Op die manier konden bartenders een enorm pallet aan cocktails aanbieden. Van koud tot heet. Van traditioneel tot exotisch. Van virgin tot alcoholisch. En van goedkoop tot iets minder goedkoop.

360 B2B Campagne

Behalve de cocktails, ontwikkelde Shoq ook alle visuele middelen om de cocktails te introduceren: key visuals, banners, point-of-sale-materiaal, advertorials en instructie filmpjes. Waarin bartenders uit de hele wereld lieten zien hoe de cocktails bereid moesten worden.

swirl