LIPTON

  • Brand: LIPTON HOT TEA
  • Project: PERFECT THEE MOMENTJE
  • Media: Social Campagne
  • Opdracht: Introduceer de nieuwe ‘wellness’ range van Lipton Hot Tea

ACHTERGROND

Lipton Hot Tea heeft zich online al een tijdje niet meer laten zien. Met een nieuw internationaal concept én een nieuwe range smaken wil Lipton daar verandering in brengen en haar plek claimen in het leven van millennials.

swirl
swirl
swirl

Opdracht

Breng de nieuwe ‘wellness’ range van Lipton Hot Tea onder de aandacht bij groene- en kruidenthee drinkers. Inspireer de doelgroep met leuke, relevante content en zorg ervoor dat vrouwelijke millennials Lipton Hot Tea gaan kopen.

Concept en Communicatie

Met het concept ‘Perfect thee momentje’ duiken we in het leven van vrouwelijke millennials. We gebruiken herkenbare en grappige dagelijkse situaties om de relevantie van een specifieke theesmaak te laten zien. In een kort gifje zien we de situatie en vervolgens communiceren we dat de nieuwe Lipton thee net dat beetje extra kan geven.

Drink Lipton Detox thee tegen de kater of Lipton Night Time na het bingewatchen. Daarnaast hebben we met de ‘Wellness box’ een online sampling actie bedacht om de doelgroep de thee te laten proeven.

swirl

Media en Strategie

Binnen Shoq zijn we verantwoordelijk voor zowel de creatie, de productie en de mediastrategie. Deze campagne bestond uit 26 gifjes (verdeeld over Q1 en Q3) en werden ingezet op Facebook,  Instagram en Youtube. Ieder gifje promootte een specifieke theesmaak op een specifiek tijdstip. Zo was Lipton Hot Tea gedurende 10 weken constant aanwezig.

RESULTATEN

– 8.1% brand lift 18-24

– 7.2% brand lift 25-34

– 91% heeft de content afgezien.

– Traffic was 20.931 clicks op 450K impressies.

swirl