EN / NL

VLOGGEN IN CAMPAGNES

Als digitaal bureau geloven wij in influencers. Inmiddels kun je er niet meer onderuit of eromheen. Vloggers brengen je merk op een waardevolle manier in contact met je doelgroep. Hierdoor komt je merk en/of product geloofwaardiger over.

Influencers zijn bekende instagrammers, vloggers en/of bloggers. Deze influencer marketing is de trend op dit moment en als bedrijf kun je daar je voordeel uit halen. Om jouw content als een olievlek te verspreiden zijn vloggers de perfecte personen. Wij zijn aangenaam verrast hoeveel zo een vlogger kan betekenen voor je campagne. Zij zijn namelijk op verschillende kanalen aanwezig en dat zorgt voor snelle verspreiding.

AAN DE SLAG!

– Kies niet altijd voor grote vloggers, kleine vloggers maken een intensieve samenwerking mogelijk
– Kies de vlogger zorgvuldig; zorg dat hij/zij affiniteit heeft met jouw merk
– Geef de regie uit handen; de vlogger is doorslaggevend
– Zorg voor een duidelijke briefing vanuit jouw merk
– Kies het juiste influencer bureau, deze kunnen nogal verschillen in prijs/kwaliteit.

DE KRACHT VAN VLOGGERS

Vloggers zijn de nieuwe mond-tot-reclame, maar onderzoek wel of een vlogger relevant is voor jouw merk. Vloggers trekken namelijk een jonge doelgroep aan. Jongeren lezen steeds minder en kijken vaker filmpjes, in dit geval vlogs. Bovendien maken zij graag gebruik van Adblockers en die zijn bij vlogs niet van toepassing. De vlogger is de doelgroep en dat maakt de boodschap sterk en aannemelijk.

KIES DE JUISTE VLOGGER

Het is soms moeilijk om in de huid van je doelgroep te kruipen, omdat je de doelgroep niet bent. Voorheen was er eerst veel onderzoek nodig, maar met influencer marketing is dit verleden tijd. Om in de grote oceaan van vloggers de juiste te selecteren is het handig om vooraf uit te zoeken welke vlogger voldoet aan jouw eisen. Het is namelijk van groot belang dat de vlogger je reputatie versterkt en niet naar beneden haalt. Als de vlogger geen affiniteit met jouw merk heeft wordt de geloofwaardigheid in twijfel gebracht. Kies dus niet per se voor de grootste vlogger maar voor de geschikte vlogger. Uiteindelijk gaat het niet om bereik maar om waardevolle content, dit maakt impact en zet aan tot conversie.

FORMULEER HELDER

Als merk is het dus belangrijk dat je een duidelijke briefing samenstelt, zodat de vlogger de juiste boodschap communiceert. Omschrijf in je briefing vooral de visie van het merk, de tone of voice en de do’s and dont’s van het merk. Informeer ook over de product of dienst en omschrijf met name je doelstellingen. Hoe beter de vlogger het merk begrijpt hoe effectiever zijn boodschap wordt naar zijn volgers.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *