EN / NL

STOPMOTION

Momenteel word je overspoeld met tal van mogelijkheden op het gebied van video. Maar op dit moment is Stopmotion de trend. In de FMCG wordt stopmotion vooral gebruikt als content voor recepten. Stopmotion filmpjes worden via social media ingezet als GIFjes. Korte, teasende recepten filmpjes tussen de 5 en 15 sec die de consument inspireren.

KLASSIEK

Stopmotion is een van de oudste technieken, omdat het zorgt voor een klassieke stijl en dat is de trend van dit moment. Wij werken veel samen met opdrachtgevers in de foodbranche en die zijn hier groot fan van. Door stopmotion worden product tastbaar en ambachtelijk neergezet en daardoor wordt de verleiding om het product te kopen vergroot. Zo hebben wij voor Calvé en voor Le Boeuf prachtige food commercials gemaakt in de deze stijl.

ILLUSIE

Stopmotion is het maken van reeks foto‰’s. Waarbij je in plaats van 25 frames per sec bij video gebruik maakt van 8-12 frames. Waarom? De stijl is speels, dynamisch en heeft een hoog entertainment gehalte, waardoor de kijker geboeid blijft. Stopmotion is een oude techniek en geeft een illusionair effect. Het kan voorwerpen binnen no-time laten verschijnen en verdwijnen. Dat maakt deze techniek uniek.

AANPAK

Bij stopmotion is ambacht een doel op zich. Frame voor frame vertellen we een verhaal waarbij voorwerpen en/of karakters in beweging komen. Je creëert een wereld waarin alles mogelijk is. Doormiddel van fotografie maak je per frame een foto en edit deze aan elkaar. Het fijne aan foto‰’s is dat je per frame hoge kwaliteit kan schieten en daardoor veel mogelijkheden hebt in de post-productie. Je ziet stopmotion veel terug bij kinderseries en art-house animatiefilms. Het is dan ook een klassieke stijl dat zijn rentree heeft bewezen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1,077 Replies to “STOPMOTION”

reacties« First...«535536537538539