EN / NL

ONLINE VS TELEVISIE

Traditioneel

Een lastige afweging voor veel bedrijven; kiezen we voor online, televisie of beiden? Hier benoemen we de voor- en nadelen van online versus televisie. Want in het digitale tijdperk is het van groot belang om voor het kanaal te kiezen die het meest relevant is voor jouw campagne.

Als we teruggaan naar de tijd waar het gebruikelijk was om lineair televisie te kijken en er hoog gescoord werd met jouw commercial op dit kanaal, is het wellicht achterhaald om je daar nu nog op blind te staren. Tegenwoordig zijn er tal van andere mogelijkheden zoals on-demand, streamingdiensten en natuurlijk het internet.

Go online

Online video is een mooie aanvulling op jouw traditionele tv commercial. Online video is namelijk altijd en overal beschikbaar en dat is een kans voor jouw campagne. De customer journey verschuift steeds meer naar online. Tegenwoordig wordt online video niet meer alleen ingezet om de doelgroep te informeren en de naamsbekendheid te vergroten, maar ook om conversie te vergroten.

Bereik

Belangrijk is om te analyseren waar jouw doelgroep zich bevindt. Vervolgens kan bepaald worden welk platform voor jouw campagne geschikt is. Het voordeel van online video is dat het makkelijk deelbaar is, ongeacht welk platform je inzet. Dit zorgt voor groter bereik dan een traditionele tv commercial. Bovendien zorgt het voor meer engagement als het gedeeld wordt door de doelgroep zelf.

Conclusie

Online versus televisie. Deze twee vormen van video versterken elkaar en zijn op dit moment nog niet onafhankelijk van elkaar. Daarom is het van groot belang om beiden op te nemen in je strategie. Wij als digitaal bureau richten ons daarom dan ook zowel op online als offline video campagnes. Bekijk hier ons portfolio.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *