EN / NL

COMMERCIELE SELFIE

De Commerciele Selfie

Mensen zijn zelf-geil. We vinden het heerlijk om selfies te maken en de online wereld te laten weten wie we zijn en wat we doen. Maar om nu als merk weer met een maak-een-selfie-post-‘m-en-win-actie wordt misschien een beetje saai..

Met name onder de millenials zijn selfies erg populair. Merken spelen al langer in op de selfie-trend en de online zelf presentatie drang van mensen. Mensen zijn nog steeds niet selfie-moe. Zo vloog de selfie-stick hype volgend jaar ook over naar Nederland. En halen mensen allerlei rare capriolen de kast uit om een levensgevaarlijke selfie te maken. Ondanks dat selfies nog steeds hip zijn.. raakt de selfie-foto uit. De selfie-video is hip! De technologie speelt hier leuk op in: sinds vorig jaar kunnen consumenten zelf hun eigen selfie-video maken met de Selphee-App of hun eigen selfie-compilatie met Chainsmokers.

Deze selfie-video trend is gunstig voor merken. Onderzoek wijst uit dat video’s (vs. foto) het meest effectief zijn om een doelgroep via sociale media te bereiken. Als marketeer bij een commercieel merk of non-profit organisatie sta je dus voor een nieuwe  uitdaging om video en de selfie op een unieke manier met elkaar te combineren. En zo jouw doelgroep via sociale media effectief te bereiken. Je kunt ervoor kiezen weer win-acties in te voeren, maar dat zou een beetje saai zijn. Hoe zou jij wel op een innovatieve manier kunnen inspelen op deze nieuwe selfie-hype? We hebben alvast een paar inspiratiebronnen voor je op een rijtje gezet:

Beats by Dre introduceerde een nieuwe selfie-trend: the solo-selfie, zoals je kunt zien in de video hieronder:

Maar ook non-profit organisaties zoals het WNF bedacht op een unieke manier hoe ze in kunnen spelen op de selfie-trend en de populariteit van video

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *