EN / NL

COMMERCIAL LATEN MAKEN

De keuzes in het laten maken van een commercial zijn enorm gegroeid. Zowel online als offline! Hierdoor hoeft het maken van een commercial niet meer zo ontzettend duur te zijn. Waar moet je rekening mee houden?

Je hoeft niet noodzakelijk een 30 / 60 of 90 seconden commercial te laten maken. Met idents, billboards en kleine bumpers kun je je boodschap beter communiceren rondom tv-programma’s. Online kun je je boodschap doeltreffender communiceren met pre-rolls. Hierdoor bereik je jouw doelgroep met uiterste precisie. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een langere toffe TV of online commercial te maken waarmee je je doelgroep verrast.

10 TIPS BIJ HET MAKEN VAN EEN COMMERCIAL

1.Online is niet hetzelfde als offline.Dit betekent dat je je offline tvc niet zomaar klakkeloos kunt inzetten op online media. Elk kanaal heeft zijn eigen content en aanspreekmethode.
2. Ken je doelgroep. Als je de interesses en behoeften kent van je doelgroep, kun je daarop inspelen met de emotie in je boodschap. Keuzes worden immers sneller gemaakt op basis van emoties dan ratio…
3. De inhoud is belangrijker dan het medium. Met een leuke, spannende of innovatieve ad bereik je je doelgroep beter. Daag jezelf als merk uit en daardoor ook je doelgroep.
4. Inspireer. Dé marketingtrend van 2015. In plaats van jezelf schouderklopjes te geven, moet je je doelgroep inspireren en laten zien wat voor een beleving gebruikers van jouw product/dienst ervaren.
5. De eerste seconden zijn cruciaal. De spanningsboog van een kijker bij een commercial hangt af van het thema en het type medium. Kom dus snel ter zake en inspireer.
6. Mediaplanning. Wees aanwezig op het juiste medium en in de juiste community om zichtbaar te zijn bij je doelgroep. Vind digitale A-locaties!
7. Wees oprecht. Wil je het vertrouwen van je doelgroep? Wees dan eerlijk en oprecht. Dit komt je geloofwaardigheid alleen maar ten goede.
8. Connectie add en merk. Er moet een duidelijke link zitten tussen je commercial en de merkwaarden van je merk. Dit versterkt de positieve merkbeleving van je doelgroep.
9. Verras. Een verrassing is een blije emotie. Blije emoties vertalen zich naar positieve attituden en een positieve merkevaluatie (en hopelijk meer sales).
10. Gebruik een thema. De doelgroep is erg gevoelig voor thematische reclame. Reclame met een verhaal, die inspireren, die een thema communiceren.  Aansluitend op deze hoofdspot kan je de connectie maken naar het product of dienst dat je wil communiceren.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *