EN / NL

CANVAS-PAGINA OP FACEBOOK

Dat denken veel mensen als ze dit woord voorbij horen komen. Canvas, dat is toch een doek aan de muur met daarop jouw favoriete vakantiefoto? Ja ook, maar in dit geval gaat het om een ander soort canvas. Een Canvas pagina is namelijk een meeslepende en expressieve ervaring op Facebook voor bedrijven om hun verhaal te vertellen en producten te presenteren. Je kunt het zien als een website in je Facebookpagina.

WAAROM CANVAS?

Canvas is een groeiend advertentiemodel binnen Facebook. Canvas is alleen geschikt voor Smartphones. En omdat iedereen altijd en overal online is via dit medium, is het een mooie kans om daar gebruik van te maken. Bovendien is de gemiddelde tijd dat de bezoeker in contact is met je merk lager en dat is in jouw voordeel. De super sneller laadtijd zorgt er ook voor dat de ongeduldige gebruikers niet afhaken.

Omdat het nog relatief nieuw is, dynamisch is, en de grenzen opzoekt van entertainment advertenties, is er een lage irritatiegrens onder de gebruikers.

HOE WERKT HET?

Je kunt een canvas helemaal eigen maken. Het brengt lagen aan in je advertentie en zorgt voor een extra dementie en daardoor blijft de bezoeker als het ware “hangen”. De doelgroep krijgt via een advertentie op hun timeline toegang tot de canvas. Zij kunnen binnen deze canvas scrollen en komen zo in aanraking met foto, video, tekstbutton en/of carrousel van jouw merk, zonder dat zij eindeloos moeten doorklikken.

Voordelen

Door middel van canvas, blijven alleen de oprecht geïnteresseerden over. In een wereld waar likes en impressies geen goede graadmeter meer zijn voor betrokkenheid bij een merk. Is het belangrijk om op zoek te gaan naar een middel om je doelgroep te onderscheiden?

Hier is de canvas uitermate geschikt voor.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *