EN / NL

AR IN ADVERTISING

Een merk an sich is saai. Een merk moet interessant zijn. Dat doe je niet meer door de concurrentie voor te blijven en het nieuwste van het nieuwste op de markt te brengen. Hoe dan wel?

Mensen houden van spel. Je speelde immers al voordat je fatsoenlijk met mes en vork kon eten, lopen of praten. Bovendien zijn consumenten vaak op zoek naar bevestiging voordat ze daadwerkelijk iets kopen. Ze willen graag weten of iets mooi staat, lekker is of kwalitatief goed is.

Online advertising kanalen

Digitale en mobiele media zijn leuke mediakanalen voor online advertising. De volwassen consument grijpt zo’n 150 keer per dag (!) naar zijn of haar telefoon. “Augmented Reality” software is een effectieve oplossing om consumenten te laten experimenteren met je merk. Combineer deze twee samen. Via Augmented Reality advertising kun je op een speelse manier je doelgroep commercieel bereiken. Beauty en cosmetica merk L’Òreal is hier een goed voorbeeld van. En het is leuk!

Online advertising voor L’Oreal

L’Òreal ontwikkelde een make-up Genius app. Met deze app kunnen vrouwen (of mannen) experimenteren met make-up en verschillende make-up stylen. De app maakt gebruik van een front-face-camera en virtual reality waardoor vrouwen vanuit de luie stoel of het terras verschillende L’Òreamake-up producten op hun gezicht kunnen uitproberen, zonder een fysieke winkel in te stappen en een vieze tester te gebruiken. Ook tijdens het fysieke shoppen werkt de Genius app. Twijfel je bijvoorbeeld over een kleur lippenstift? Dan kun je de barcode van de lippenstift met de app scannen waarnaar vervolgens die kleur op jouw lippen geprojecteerd wordt. Bevalt de look? Dan kunnen de gebruikte producten voor de look direct worden gekocht in de L’Òreal’s webstore via de app.

Jij bent je eigen visagist. Je kunt net zo lang experimenteren (lees spelen) totdat je tevreden bent met je look, zonder gedoe met make-up reinigingslotion en tissues. Met de Genius App laat L’Òreal haar doelgroep spelen en biedt L’Òreal haar klanten. Doordat de producten direct gekocht kunnen worden houdt L’Òreal tevens grip op het koopgedrag van haar doelgroep.

Ben je benieuwd hoe jij als merk impact op je doelgroep kunt hebben? Ze iets kan leren of ze kan laten spelen? Bekijk voor inspiratie de onderstaande online commercial van L’Òreal. Beter goed gejat dan slecht bedacht!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *