EN / NL

We love the Ripple Effect

 

Elke schokgolf moet zo groot mogelijk zijn. Daarom delen we al onze kennis, inspiratie en insights met ons netwerk. Zodat zij het ook weer delen en delen en delen.

 

VIDEO IN SOCIAL MEDIA MARKETING

Een van de trends om de aandacht van je doelgroep te trekken, is online video marketing. Oneindig veel opties heb je als marketeer om dit te promoten.

lees verder >

Werkwijze van een digitaal bureau

Shoq bedenkt en produceert creatieve en strategische reclamecampagnes. Daarbij hoort een stappenplan die we volgen om zo efficiënt en zo persoonlijk mogelijk te werk te gaan.

lees verder >

RECLAME MAKEN MET SHOQ

Shoq bedenkt en produceert creatieve en strategische reclamecampagnes. Met altijd één helder doel voor ogen: je doelgroep inspireren, motiveren en activeren met jouw boodschap.

lees verder >

GENERATION Z

Generatie-Z komt nu steeds dichterbij. Deze generatie zal de toekomst van bedrijven gaan bepalen dus het is een noodzaak hen serieus te nemen.

lees verder >

UNICITEIT VAN SOCIAL MEDIA

Social Media kanalen nemen steeds meer tools van elkaar over. Hierbij vermindert de uniciteit van social media kanalen en overlappen de platformen elkaar.

lees verder >

STOPMOTION

Korte, teasende recepten filmpjes tussen de 5 en 15 sec die de consument inspireren worden vooral vaak ingezet voor het promotion van recepten.

lees verder >

MOBILE ADVERTISING

Met het zicht op de nieuwe generatie is het inzetten van Mobile Advertising steeds meer voor de hand liggend. Wat is de meerwaarde van deze strategie?

lees verder >

FREELANCERS

De toegevoegde waarde van freelancers voor projecten, de toekomst ervan en waarom we ze niet meteen moeten veroordelen.

lees verder >

SOCIAL POWER

Vergroot de betrokkenheid van je doelgroep door veel en vooral slim Social Media kanalen in te zetten.

lees verder >

MARKETING TRENDS 2017

Van mobile advertising naar kunstmatige intelligentie. Welke trend moeten marketeers rekening mee houden en welke zijn minder belangrijk? Lees verder voor de top 5.

lees verder >

VR IN CAMPAGNES

De resultaten liegen er niet om; VR is BOOMING! Wat tien jaar geleden nog science fiction was is nu realiteit. Virtual reality; je ziet het overal en ook steeds meer in de reclamewereld.

lees verder >

ONLINE VS TELEVISIE

Een lastige afweging voor veel bedrijven; kiezen we voor online, televisie of beiden? Welk kanaal is het meest relevant voor jouw reclame?

lees verder >

VLOGGEN IN CAMPAGNES

Influencers zijn bekende instagrammers, vloggers en/of bloggers. Deze influencer marketing is de trend op dit moment en als bedrijf kun je daar je voordeel uit halen.

lees verder >

CANVAS-PAGINA OP FACEBOOK

Een online Canvas-pagina is wat anders dan een schildersdoek. Deze manier van adverteren is steeds populairder aan het worden onder digital agencies. Tips, voor- en nadelen worden nader besproken.

lees verder >

BEDRIJFSFILM LATEN MAKEN

Een lastige afweging voor veel bedrijven; kiezen we voor online, televisie of beiden? Welk kanaal is het meest relevant voor jouw reclame?

lees verder >

STORYTELLING

Gebruik maken van storytelling is zeer effectief wanneer je een reclamecampagne gaat maken. Maar hoe maak je een sterk verhaal dat mensen raakt?

lees verder >

DE TOEKOMST VAN ANIMATIE

Social Media kanalen nemen steeds meer tools van elkaar over. Hierbij vermindert de uniciteit van social media kanalen en overlappen de platformen elkaar.

lees verder >

ONLINE VIDEO MARKETING

Overgaan op online video marketing? Of je bestaande tv reclame online hergebruiken? Shoq Creative Studio vertelt waar je rekening mee moet houden.

lees verder >

COMMERCIAL LATEN MAKEN

De keuzes in het laten maken van een commercial zijn enorm gegroeid. Zowel online als offline! Hierdoor hoeft het maken van een commercial niet meer zo ontzettend duur te zijn. Waar moet je rekening mee houden?

lees verder >

MUZIEK VS. SCRIPT

Muziek is een ijzersterke emotie. Het is een krachtig instrument om in te zetten in jouw reclame om de kijker te beïnvloeden. Maar wat bepaal je eerst: de Noot of de Letter?

lees verder >

MERKLOYALITEIT

Merkloyaliteit en merkbinding. De twee idealen van brandmanagers en marketeers. In hoeverre zijn consumenten tegenwoordig nog echt trouw aan hun merk?

lees verder >

CORPORATE VIDEO

Corporate video is geen bewegend jaarverslag of bedrijfsbrochure. Het toont de beleving van één of meerdere stakeholders bij je bedrijf. Wat die concrete beleving is, is afhankelijk van je doelgroep.

lees verder >

DISNEY

Disney ontwikkelde een automatisch editing algoritme. Betekent dit dat editors in de toekomst overbodig worden?

lees verder >

COMMERCIELE SELFIE

Mensen zijn zelf-geil. We vinden het heerlijk om selfies te maken en de online wereld te laten weten wie we zijn en wat we doen. Maar om nu als merk weer met een maak-een-selfie-post-‘m-en-win-actie wordt misschien een beetje saai..

lees verder >

PROMOTIEFILM LATEN MAKEN

Een nieuwe promotiefilm voor je bedrijf. Welke checklist moet je in je achterhoofd houden?

lees verder >

AR IN ADVERTISING

Een merk an sich is saai. Een merk moet interessant zijn. Dat doe je niet meer door de concurrentie voor te blijven en het nieuwste van het nieuwste op de markt te brengen. Hoe dan wel?

lees verder >

STAND OUT IN THE CROWD

Wil jij online opvallen met jouw video? Er is helaas geen standaardsuccesformule. Er zijn echter w̩el handvatten. Je leest in deze blog welke dat zijn.

lees verder >

INHAKEN MET ONLINE VIDEO’S

Ieder jaar kent zijn speciale, feestelijke en belangrijke dagen. Soms valt er iets te vieren, soms staan we ergens bij stil. Als bedrijf zou je hier goed op in kunnen haken, maar hoe?

lees verder >

ANIMATIEFILM LATEN MAKEN

Bedrijfsinformatie kan erg technisch zijn. Woorden schieten vaak tekort om de informatie helder en aantrekkelijk over te brengen. Animatie is de oplossing.

lees verder >

B2B VIDEO’S

In de B2C-sector wordt online video al langer gebruikt om de consument te binden aan een merk. Nu zet de B2B-markt ook steeds vaker online video’s in. Hoe zorg je ervoor dat ze effectief zijn?

lees verder >

INTERACTIEVE VIDEO’S

Een interactieve video kan de oplossing zijn om de betrokkenheid van de kijker te vergroten en de video persoonlijker te maken.

lees verder >